Kibice

Przewodnik Kibica (.pdf)

Ciekawe miejsca dla Kibiców

Lublin – START_META (.pdf)
Odcinek testowy (.pdf)
OS Arena Lublin (.pdf)
OS Garbów (.pdf)
OS Jastków (.pdf)
OS Józefów (.pdf)
OS Nałęczów (.pdf)
OS Urzędów (.pdf)

Zmiana organizacji ruchu w dniach 30.09-01.10.2017

Pobierz aplikację dla kibicówRally Viewer

zasady bezpieczeństwa

Nigdy:
1. nie przebiegaj drogi przed jadącym samochodem
2. nie stój na drodze na mecie stop – pamiętaj, że po mecie lotnej auta dopiero wyhamowują z dużych prędkości
3. nie przechodź w strefie mety lotnej przez fotokomórkę
4. nie stój na drodze odcinka specjalnego
5. nie zajmuj miejsc obserwacyjnych na zewnętrznej stronie zakrętu oraz na stronie wewnętrznej przy wyjściu z zakrętu
6. nie stój w niedozwolonych miejscach i wydzielonych taśmą
7. nie zasłaniaj tablic informacyjnych organizatora
8. nie zajmuj miejsc obserwacyjnych uniemożliwiających ucieczkę
9. nie pij alkoholu i piwa podczas obserwacji rajdu
10. nie rzucaj nic na drogę
11. nie rób zdjęć za wszelką cenę
12. nie błyskaj lampą aparatu fotograficznego naprzeciw auta rajdowego
13. nie zrywaj taśm zabezpieczających trasę

Zawsze:
1. podporządkuj się poleceniom służb organizatora i porządkowych
2. po OS poruszaj się (jeśli już musisz) poboczem, nigdy drogą
3. pilnuj dzieci jeśli je z sobą zabrałeś
4. zostaw miejsce po sobie takie jak byś chciał je zastać

Polecamy, aby w czasie rajdu mieć:
1. mapę trasy rajdu lub szczegółową mapę turystyczną okolic
2. ubranie wodoodporne
3. dobre obuwie sportowe, z nieślizgającą się podeszwą


Rys. 1. Aby skrócić trasę przejazdu kierowca maksymalnie zetnie zakręt po poboczu. Po wyjściu z zakrętu samochód może zostać wyrzucony na zewnętrzne pobocze.
Rys. 2. Pamiętaj, że każdy błąd kierowcy przy najechaniu na „hopę” może spowodować lot samochodu w nieprzewidzianym kierunku.
Rys. 3. Kierowca wjeżdżając w zakręt umiejscowiony na skrzyżowaniu ma bardzo ograniczone pole manewru. Będzie ścinać zakręt jadąc po wewnętrznym poboczu. Nie stój po zewnętrznej stronie zakrętu.
Rys. 4. Zakręt o dużej skali trudności, nie wolno stać po zewnętrznej stronie na całej długości zakrętu.
Rys. 5. Bardzo niebezpieczny zakręt dla widzów, kierowca musi wjeżdżać od zewnętrznej strony zakrętu, potem mocno ścina po poboczu. Samochód może zostać wyniesiony na zewnętrzną stronę zakrętu.